Sennheiser HD 215

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 215 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

meerten 20-09-2014
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

Zit zeer comfortabel, alleen het snoer is erg zwaar. Wel is het snoer lekker lang en kan het zo vervangen worden omdat het kan worden losgehaald van de koptelefoon. Alleen vind ik het geluid nogal dun, ongeacht naar welke audiobron ik luister. In eerste instantie had ik deze koptelefoon gekocht voor mijn digitale piano (Yamaha CLP370), en daarvoor is hij best geschikt, maar vanwege de magere basweergave vraag ik mij toch af of ik iets heb opgeblazen (ook al hoor ik verder geen storingen in het geluid of wat dan ook). Vooral het feit dat andere mensen zo lyrisch zijn brengt me aan het twijfelen. Maar misschien ben ik toch meer een bas-freak dan ik zelf vermoedde..
Mijn goedkopere Sennheiser 205 geeft wel weer erg veel bas af (bijna het andere uiterste, en zeker niet neutraal te noemen), maar die zit veel minder lekker. Overigens ben ik brildrager, maar ik heb niet zo snel last van drukkende pootjes. Hoe dan ook heb ik niet het gevoel dat deze koptelefoon de pootjes tegen mijn hoofd drukt. Het speciale, erg zachte foam van de oorschelpen zal daar zeker bij helpen. Wel moet je er voorzichtig mee omspringen, want het zeer dunne laagje kunststof dat het foam omgeeft begint aan de bovenkant al flink los te laten. Ik ben er niet erg lomp mee omgesprongen maar ik vermoed dat zonlicht hierbij een rol zou kunnen spelen, dus dit ding bij voorkeur niet continu in de zon laten liggen/bewaren. Of gewoon netjes het mooie bijgeleverde tasje terugstoppen ;-)
Overigens is er ook al tijden een versie 2 uit van deze koptelefoon.

bamischijfje123 31-05-2013
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

De koptelefoon geeft een geweldig geluid, vooral als je een beetje van een stevige bas houdt. De bas is wel stevig, maar weer niet te overpowered. Wel vind ik dat hij er niet uit ziet, maar als je een muziekliefhebber bent, zou dat helemaal niets moeten uitmaken. Hij zit heerlijk, alleen een klein beetje zwaar. Van de duurzaamheid durf ik nog weinig te zeggen, behalve dat het zeer handig is dat je het draadje kan vervangen (dat gaat namelijk vaak snel kapot). Ook is het draadje gekruld, en dus geen 3 meter als het gekruld is, maar ongeveer 1,5 à 2 meter. prima koptelefoon als je er een beetje geld voor overhebt en een bas- en/of muziekliefhebber bent.

w1946end 22-11-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

De Sennheiser HD 215 aangeschaft voor aansluiting op mijn keyboard Tyros 3. Geluidskwaliteit is goed. Wel even wennen, mijn vorige hoofdtelefoon,de Sennheiser HD 202 gaf meer bass, maar vaak te overdreven. De HD 215 geeft een meer bescheiden bass maar komt wel dieper. Met de midden- en hoge tonen is niets mis. Ook vind ik deze ruimtelijker klinken in vergelijking met de HD 202 en de HDR 170 ( draadloos). Het gewicht is twee keer zoveel als de HD 202, maar het is niet storend. De HD 215 is ook groter en naar mijn mening mooier.
In eerste instantie wilde ik hem retour sturen vanwege te zachte bass, maar na enige dagen inspelen werd het geluid steeds beter en nu ik er aan gewend ben wil ik hem niet meer missen. Als je van megabass houd, moet je deze niet kopen.

Johnny1951 25-02-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

Ben een zeer kritische muziek luisteraar,, heb meerdere koptelefoons, waaronder een dure technics, voor m'n piano ensemble.
Maar om lekker muziek in de details te horen via cd of hifi installatie verslaat de sennheiser hd 215 de technics, kan nu uren muziek ontspannen muziek luisteren en juist oudere nummers beter uitkomen. Bas niet overheersend, en toch diep, midrange zeer goed, hogen tonen goed, stereo beeld geweldig.
Johnny

alex 12 11-06-2011
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

hij zit erg lekker. het is erg handig dat je het kabeltje los kan halen en dat er een 3,5 aansluiting aan zit. je kan hem dus makkelijk vervangen. de rechter oorschelp kan je ook naar achter en voor toe draaien. verder ziet hij er wel wat groot uit. de geluidskwaliteit is super (je moet er wel aan wennen). de mensen die van bas houden zou ik hem NIET aanraden. nou is de bas niet zwak maar je hebt geen giga bas!

het is een super koptelefoon voor een behoorlijke prijs!

van der schoot 20-03-2010
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

Nieuwe geluidskaart gekocht, dus ook maar een nieuwe hoofdtelefoon. Had hiervoor al een Sennheiser, die doet het nog steeds is van minder kwaliteit. Van deze koop beslist geen spijt. Ben geen audiofiel, maar prima helder geluid. Bassen zijn wat stevig, maar niet overdreven. Hoog komt ook goed uit. Krulsnoer vind ik prettig als je de lengte niet nodig hebt, voorkomt een warboel, maar je houdt wel bewegingsvrijheid. Model is een beetje lomp, maar wel degelijk en dat vind ik belangrijker. Gewoon een goede koptelefoon voor een goede prijs.

Kymco 10-12-2009
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

GEWELDIG EEN TOPKLASSE SENNHEISER HD 215.
Wij zijn aan het luisteren met verschillende merken ook in de hogere prijsklasse.
maar er is er een die ons kan bekoren grote klasse sennheiser HD 215..Gebruiken ook regelmatig een Sennheiser HD 280 pro maar deze speelt niet zo herkenbaar en met muzikale/duidelijkheid als de Sennheiser HD 215.
Sennheiser HD215- EEN TOPPER..

Bastiaan Hoogland 18-04-2009

Uitstekende hoofdtelefoon.
De bass is veel minder agressief dan de sennheiser hd 202, maar zuiverder en lager bereik. De midden en hoge tonen zijn ook zuiverder. Met een Ipod komt er vrij weinig vermogen uit. Om een echt idee te krijgen hoe goed alle frequenties het doen, is het een aanrader om de hoofdtelefoon op een equalizer/ versterker aan te sluiten.

Eventuele nadelen voor anderen:
Hoofdtelefoon is groter dan verwacht, maar daar is vrij snel aan te wennen.

Het kruldraad kan storend lang en lomp zijn. Ik heb bij de speciaalzaak om de hoek maar een platte mini-jack(M)<--> mini-jack (M) kabel gehaald. Enige nadeel is dat de plug te dik is voor de opening in de h.telefoon. Geen probleem gewoon uitgesneden/gevijld en het paste.

Conclusie:

Zeer helder geluid voor de prijs en vanwege vervangbare draad toch meer mogelijkheden. (aangezien de draad altijd als eerst stuk gaat)

Bij overdreven (bassige) minimal muziek, wil ik wel eens foutjes horen (door de zuiverheid van alle tonen)

John-Nathan 12-10-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

Ik heb deze hoofdtelefoon nu enkel dagen, en ik ben helemaal weg van het geluid. Ik heb hem ook vergeleken met andere modellen van sennheiser (goedkopere) en zelf als is het prijsverschil niet gigantisch, de klank is het wel. De bassen zijn dieper, het geluid is minder tunnelachtig... Na een uurtje gaat hij bij mij wel wat knellen op mijn eerdere grote oren, wat jammer is.
Op vlak van sound leakage zit hij zeer goed... als je geluid niet te luid staat laat hij niets door, pas eens je hem luider zet (vanaf een bepaald punt lijkt het) laat hij plots een stuk meer door... Heb je hem zachtjes aanstaan terwijl je typt op je pc hoor je jezelf niet eens meer typen. En ook het geluid via een gsm is zeer goed (Sony Ericsson Walkman Serie als referentiepunt).

ibrahim 06-10-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

Voor deze Sennheiser HD215 had ik de AKG K530 gehaald, Ik kan je zeggen dat hij sterk tegen viel. In ieder geval de hd215 is een top hoofdtelefoon. De lage hoge en midden- tonen komen erg goed naar voren, dus je hebt alsware geen verlies/overheersing van de geluiden. Hij zit erg lekker op mijn hoofd, lekker om me oren en het is absoluut een gesloten systeem, want je hoort (bij max. volume) alleen maar kleine tikjes in een stille kamer.
Als je twijfelt tussen deze en bijv. de akg530 raad ik je deze sterk aan.. maar over het algemeen is het gewoon een top ding! By the way.. verzending was vreselijk snel, ik bestelde hem vrijdag rond 16.00 en hij kwam zaterdag voor de middag al aan.

Reemd 09-01-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

Deze koptelefoon is in één woord fantastisch. Geluid is zeer helder en driedimensionaal. Alle frequenties worden zeer goed weergegeven. Verder voelt de hd215 zeer robuust aan en vind ik hem er persoonlijk erg mooi uit zien. Alleen de kabel die eruit ziet als gekrulde telefoondraad wil ik waarschijnlijk gaan vervangen voor iets korters. Gelukkig is deze dan ook gewoon los te maken! Het draagcomfort ben ik ook zeer over te spreken: De 'schelpen' gaan helemaal over je oor één en het enige wat je hoofd raakt zijn zachte kussentjes dus ik voel hem nauwelijks wanneer ik hem draag. Met mijn mp3 speler Cowon D2 is dit de ideale combinatie voor perfect geluid.

Jaap01 27-11-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

Griezelig gewoon, zo goed als deze hoofdtelefoon is. De bassen zijn uiteraard prima, met een frequentiebereik vanaf 12 Hz. Maar daarnaast hebben de hoge tonen een uitzonderlijke scherpte. Op opnamen van meer dan 30 jaar oud hoor ik nu meer dan vroeger.

Ik heb vele hoofdtelefoons versleten, ook van Sennheiser, maar dit is de top.

Bovendien bleek een winkel (namen mogen niet genoemd worden) hem online heel voordelig aan te bieden. Een perfecte prijs/kwaliteit verhouding.

John Lennartz 07-09-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

Senheisser HD 215 aangeschaft. sinds dit jaar in het bezit van een hoogwaardige stereo van NAD, alleen de koptelefoon ontbrak voor de rust van alleen luisteren. Geen ervaring en na lezen van recensies deze gekozen. Ik kritische luisteraar, met detail voor enkel pingeltje in de muziek, is dit voor prijs en kwaliteit een juiste keus geweest. Goed geluid, ook zacht, gitaarsolo prachtig mooi. Op zoek naar een koptelefoon, neem deze en geniet ervan.

Jelle Smits 26-07-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

Ik heb vandaag mijn Sennheiser HD 215 binnen gekregen pakte uit, alleen de doos was al mooi!

ik heb de koptelefoon aangesloten en Wauw wat een geluid!

ik was behoorlijk geluid gewent maar de kwalitijd en zuiverheid dat deze koptelefoon uit brengt is ontzettend extreem! en daarbij ook zuiver blijft op een behoorlijk hard volume (handig bij luide spiekers zoals DJ's)

Omgeving geluiden worden goed gedempt en hij sluit lekker aan op je hoofd en beweegt ook mee als je je hoofd beweegt omdat de oorpads een klein beetje kunnen bewegen.

ook een mooi iets vind ik hoe de stekker is bedacht, ze hebben een gewoone grote jet die eraf gedraait kan worden waarna een kleine jet plug tevoorschijn komt erg handig! (gewoon verloopstekkertje past ook) en alles netjes verguld natuurlijk!

de koptelefoon heeft een draaipunt aan de linker kant waardoor je hem ook gemakkelijk op 1 oor kan hebben, altijd handig natuurlijk!

Het is dus echt een aanrader!

Ed_home 10-08-2006
Geschreven voor: Sennheiser HD 215

Prima geluid! Erg helder. Ik hoor nu zelfs details in bepaalde muziekstukken
die ik met met mijn oude hoofdtelefoon niet hoorde. Past goed om mijn normale
hoofd en oren, zachte oorpads, goed sluitend. Omgeving hoort vrijwel niets.
Sommige engelse sites klagen over teveel bas, ik ben echter van mening dat de
echte geluidscriticus altijd met een equalizer zal werken (al was het met
WinAmp), en daar reageert deze set bijzonder goed op. Goed bekeken klonken
alleen de nieuwste cd's enigzins overbassed, echter mijn oude A-HA cd's klonken
helemaal niet overdreven en juist bijzonder helder. Feitelijk hoorde ik hele
kleine opname-fouten die ze dus vroeger zelf niet hoorden - anders hadden ze
het zo niet opgenomen. Klasse set, zeker gezien de prijs. Aanrader!